• Hordaland

Oppfordrer til motaksjoner mot kjør-sakte-aksjoner

Bompengeaksjonen NOK er NOK har varslet kjør-sakte aksjoner inn mot sentrum fra 8 steder onsdag morgen 4. september fra kl. 07.00 til 10.00. Naturvernforbundet i Hordaland oppfordrer til motdemonstrasjoner.

Dersom lastebilaksjonen får flertall for sine krav i lokalvalget vil miljø- og klimaarbeidet i Bergen bli satt flere generasjoner tilbake. Vi frykter at Åsane ikke får den viktige Bybanen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 03.09.2019

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.