• Hordaland

Oppfordrer til motaksjoner mot kjør-sakte-aksjoner

Bompengeaksjonen NOK er NOK har varslet kjør-sakte aksjoner inn mot sentrum fra 8 steder onsdag morgen 4. september fra kl. 07.00 til 10.00. Naturvernforbundet i Hordaland oppfordrer til motdemonstrasjoner.

Dersom lastebilaksjonen får flertall for sine krav i lokalvalget vil miljø- og klimaarbeidet i Bergen bli satt flere generasjoner tilbake. Vi frykter at Åsane ikke får den viktige Bybanen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 03.09.2019

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.