• Hordaland
  • Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland
Øystein Lunde Heggebø, leder i Naturvernforbundet Hordaland i 2017

Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland

Lørdag 18. mars 2017 gjennomførte Naturvernforbundet Hordaland sitt fylkesårsmøte. Her ble to uttalelser vedtatt og ny leder og fylkesstyre valgt.

Fylkesstyret i Naturvernforbundet Hordaland består nå av leder Øystein Lunde Heggebø, styremedlemmene Gabriel Fliflet, Sivert Straume, Bård S. Larsen, Knut Espelid, Raghild Gya, Siri Vatsø Haugum og Hallvard Birkeland. Ingvild Johnsen er 1. varamedlem, Tora Heggem er 2. varamedlem og Martha Wilhelmine Revheim er 3. varamedlem.

Tidligere styreleder Synnøve Kvamme og medlemmene Bjarne Nesse, Lisbet Fokstuen, Randi Hovgard og Linn Vassvik ble takket for sin innsats i styret.

På årsmøtet kom det to forslag til uttalelser fra Naturvernforbundet i Kvam. Uttalelsen "Ikkje bygg ut Øystesevassdraget" har blitt sendt til statsminister Erna Solberg, statsråd Terje Søviknes i Olje- og energidepartementet og statsråd Vidar Helgesen i Klima- og miljødepartementet. Uttalelsen "Naturvernforbundet krev mykje strengare miljøkrav til oppdrettsnæringa" er sendt til Kvam heradsstyre og Fylkesmannen i Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

Kurt Oddekalv

En miljøkriger har gått bort

19.01.2021 | Sist oppdatert: 19.01.2021

Mandag 11. januar gikk en miljøkriger bort. En kompromissløs og kraftig stemme i miljøbevegelsen. Han har i hele sitt liv bidratt til at miljø og naturmangfold har kommet på den politiske dagsorden.

RepGavekort-web
Ta vare på det du har

Gi en reparasjon i gave

18.12.2020 | Sist oppdatert: 19.01.2021

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert.