• Hordaland
  • Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland
Øystein Lunde Heggebø, leder i Naturvernforbundet Hordaland i 2017

Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland

Lørdag 18. mars 2017 gjennomførte Naturvernforbundet Hordaland sitt fylkesårsmøte. Her ble to uttalelser vedtatt og ny leder og fylkesstyre valgt.

Fylkesstyret i Naturvernforbundet Hordaland består nå av leder Øystein Lunde Heggebø, styremedlemmene Gabriel Fliflet, Sivert Straume, Bård S. Larsen, Knut Espelid, Raghild Gya, Siri Vatsø Haugum og Hallvard Birkeland. Ingvild Johnsen er 1. varamedlem, Tora Heggem er 2. varamedlem og Martha Wilhelmine Revheim er 3. varamedlem.

Tidligere styreleder Synnøve Kvamme og medlemmene Bjarne Nesse, Lisbet Fokstuen, Randi Hovgard og Linn Vassvik ble takket for sin innsats i styret.

På årsmøtet kom det to forslag til uttalelser fra Naturvernforbundet i Kvam. Uttalelsen "Ikkje bygg ut Øystesevassdraget" har blitt sendt til statsminister Erna Solberg, statsråd Terje Søviknes i Olje- og energidepartementet og statsråd Vidar Helgesen i Klima- og miljødepartementet. Uttalelsen "Naturvernforbundet krev mykje strengare miljøkrav til oppdrettsnæringa" er sendt til Kvam heradsstyre og Fylkesmannen i Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019 | Sist oppdatert: 14.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!

Web RG foto

Gi en reparasjon i gave

08.12.2019 | Sist oppdatert: 08.12.2019

Vi har utviklet Reparasjonsgavekortet sånn at du kan gi en reparasjon fremfor å kjøpe nye ting!