• Hordaland
  • Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland
Øystein Lunde Heggebø, leder i Naturvernforbundet Hordaland i 2017

Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland

Lørdag 18. mars 2017 gjennomførte Naturvernforbundet Hordaland sitt fylkesårsmøte. Her ble to uttalelser vedtatt og ny leder og fylkesstyre valgt.

Fylkesstyret i Naturvernforbundet Hordaland består nå av leder Øystein Lunde Heggebø, styremedlemmene Gabriel Fliflet, Sivert Straume, Bård S. Larsen, Knut Espelid, Raghild Gya, Siri Vatsø Haugum og Hallvard Birkeland. Ingvild Johnsen er 1. varamedlem, Tora Heggem er 2. varamedlem og Martha Wilhelmine Revheim er 3. varamedlem.

Tidligere styreleder Synnøve Kvamme og medlemmene Bjarne Nesse, Lisbet Fokstuen, Randi Hovgard og Linn Vassvik ble takket for sin innsats i styret.

På årsmøtet kom det to forslag til uttalelser fra Naturvernforbundet i Kvam. Uttalelsen "Ikkje bygg ut Øystesevassdraget" har blitt sendt til statsminister Erna Solberg, statsråd Terje Søviknes i Olje- og energidepartementet og statsråd Vidar Helgesen i Klima- og miljødepartementet. Uttalelsen "Naturvernforbundet krev mykje strengare miljøkrav til oppdrettsnæringa" er sendt til Kvam heradsstyre og Fylkesmannen i Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019 | Sist oppdatert: 22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.