• Hordaland
  • Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland
Øystein Lunde Heggebø, leder i Naturvernforbundet Hordaland i 2017

Øystein Lunde Heggebø er valgt som ny styreleder i Naturvernforbundet Hordaland

Lørdag 18. mars 2017 gjennomførte Naturvernforbundet Hordaland sitt fylkesårsmøte. Her ble to uttalelser vedtatt og ny leder og fylkesstyre valgt.

Fylkesstyret i Naturvernforbundet Hordaland består nå av leder Øystein Lunde Heggebø, styremedlemmene Gabriel Fliflet, Sivert Straume, Bård S. Larsen, Knut Espelid, Raghild Gya, Siri Vatsø Haugum og Hallvard Birkeland. Ingvild Johnsen er 1. varamedlem, Tora Heggem er 2. varamedlem og Martha Wilhelmine Revheim er 3. varamedlem.

Tidligere styreleder Synnøve Kvamme og medlemmene Bjarne Nesse, Lisbet Fokstuen, Randi Hovgard og Linn Vassvik ble takket for sin innsats i styret.

På årsmøtet kom det to forslag til uttalelser fra Naturvernforbundet i Kvam. Uttalelsen "Ikkje bygg ut Øystesevassdraget" har blitt sendt til statsminister Erna Solberg, statsråd Terje Søviknes i Olje- og energidepartementet og statsråd Vidar Helgesen i Klima- og miljødepartementet. Uttalelsen "Naturvernforbundet krev mykje strengare miljøkrav til oppdrettsnæringa" er sendt til Kvam heradsstyre og Fylkesmannen i Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

Synnøve
Kan bli ny ledertrio i Naturvernforbundet

Synnøve Kvamme foreslått som nestleder

18.04.2021 | Sist oppdatert: 21.04.2021

Styrende organer i Naturvernforbundet foreslår å utvide fra en til to nestledere, med ønske om å styrke ledelsen. Naturvernforbundet Hordaland har i dag fremmet forslag om Synnøve Kvamme som en av de to nye nestlederne.

Bilde1
NOTAT

Kraftforsyning og kraftforbruk i Nordhordland

08.03.2021 | Sist oppdatert: 19.04.2021

Notat om bakgrunnen for det økte kraftbehovet, evaluering av industriplanene i Nordhordland, og forslag til strategi og prioriteringer i Naturvernforbundet Hordalands videre arbeid.