• Hordaland
  • Registrering av viktige naturområder i Bergen
Vil du beholde det grønne i Bergen? Registrer dine favorittområder og viktig natur i portalen.

Registrering av viktige naturområder i Bergen

Kommunen trenger dine innspill! Hvor liker du å ferdes i naturen? Legg inn viktige naturområder i kommunens dialogportal før 1. mars.

I forbindelse med arbeid med strategi for blågrønn infrastruktur ønsker Bergen Kommune tilbakemeldinger fra innbyggere som ferdes i lokalnaturen. Blågrønn infrastruktur er naturens infrastruktur; nettverket av naturområder på land og i vann.

De ønsker innspill om:

• viktige grønne og blå områder og arter
  • økologiske funksjonsområder
  • natur og naturtyper i kommunen
  • historikk om områder
  • hvor det mangler grøntområder
  • hvor kan vi forbedre grøntområdene

Kommunen trenger en slik oversikt for å ivareta viktige arter og naturområder på land og i vann og ikke minst for å ivarta grøntområdene som binder større områder sammen. De vil også bruke kunnskapen til å sikre forekomster av truete arter og naturtyper i kommunen, men det behøver ikke være snakk om sjeldne arter for at informasjon skal være verdifull! Så har du ikke regsitrert dine favorittområder ennå, kan du gjerne gjøre det nå.

Informasjon om dine favorittsteder og viktig natur legges inn i Portal for innbyggerdialog innen 1. mars 2022.

Vi håper mange vil bidra med innspill fra sine nærnaturområder og andre steder de ferdes i kommunen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 31.01.2022

31-D85_9846

Kjøper aksjer i Hordfast AS

10.10.2020 | Sist oppdatert: 13.10.2020

Nå skal vi kjempe mot monsterveien fra innsiden også! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland

KVanndalselva

Kvanndalselva går fri!

25.06.2020 | Sist oppdatert: 30.06.2020

Det blir ikke vannkraftutbygging i Kvanndalselva. Kartleggingsrapport avdekket 15 rødlistede arter langs hele elveløpet.