Ny kampanje mot forsøpling

Rein studietid

I denne samarbeidskampanjen sprer vi informasjon og inviterer studenter til å ta del i arbeidet mot forsøpling av naturen.

"Rein studietid" er en ny samarbeidskampanje i Vestland for å hindre forsøpling av naturen, samt bidra til rene og trivelige byrom. Den retter seg mot studenter og vi håper at den vil spre gode holdninger, økt engasjement blant studentene og kunnskap om hva vi alle kan gjøre.

Kampanjen består av plakater, klistremerker og bilder til deling i sosiale medier og på skjermer. Materiellet er tilgjengelig på bokmål, nynorsk og engelsk, for å kunne nå hele studentmassen i Vestland.

Del gjerne kampanjen videre! Last ned materiell.

Vi startet opp spredning av kampanjen i fadderuken 2021, men den er utformet slik at den kan brukes flere steder og på senere tidspunkt.

Dersom du har spørsmål angående kampanjen, kontakt oss på:

Mona Løberg
Naturvernforbundet Hordaland
mm@naturvernforbundet.no

Marte Nogva
Naturvernforbundet Sogn og Fjordane
mnm@naturvernforbundet.no

Vi jobber begge med kampanjen via prosjektet Plastjakten.

ImageSamarbeidspartnere og støttespillere i Vestland: Bergen kommune, BIR, Bærekraftspilotene UIB, Handelens miljøfond, Høgskolen på Vestlandet, Naturvernforbundet Hordaland, Naturvernforbundet Sogn og Fjordane, Naturvernstudentene i Bergen, Sammen, Sneipfritt, Universitetet i Bergen og Velferdstinget Vest.

Artikkelen ble sist oppdatert: 27.09.2021

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!