Ny kampanje mot forsøpling

Rein studietid

I denne samarbeidskampanjen sprer vi informasjon og inviterer studenter til å ta del i arbeidet mot forsøpling av naturen.

"Rein studietid" er en ny samarbeidskampanje i Vestland for å hindre forsøpling av naturen, samt bidra til rene og trivelige byrom. Den retter seg mot studenter og vi håper at den vil spre gode holdninger, økt engasjement blant studentene og kunnskap om hva vi alle kan gjøre.

Kampanjen består av plakater, klistremerker og bilder til deling i sosiale medier og på skjermer. Materiellet er tilgjengelig på bokmål, nynorsk og engelsk, for å kunne nå hele studentmassen i Vestland.

Del gjerne kampanjen videre! Last ned materiell.

Vi startet opp spredning av kampanjen i fadderuken 2021, men den er utformet slik at den kan brukes flere steder og på senere tidspunkt.

Dersom du har spørsmål angående kampanjen, kontakt oss på:

Mona Løberg
Naturvernforbundet Hordaland
mm@naturvernforbundet.no

Marte Nogva
Naturvernforbundet Sogn og Fjordane
mnm@naturvernforbundet.no

Vi jobber begge med kampanjen via prosjektet Plastjakten.

ImageSamarbeidspartnere og støttespillere i Vestland: Bergen kommune, BIR, Bærekraftspilotene UIB, Handelens miljøfond, Høgskolen på Vestlandet, Naturvernforbundet Hordaland, Naturvernforbundet Sogn og Fjordane, Naturvernstudentene i Bergen, Sammen, Sneipfritt, Universitetet i Bergen og Velferdstinget Vest.

Artikkelen ble sist oppdatert: 27.09.2021