Resultater fra prosjektet Prøvekjøre elsykkel i 2016

21% kjøpte elsykkel etter ukes prøvekjøring. Les hvilke andre resultater prosjektet hadde i 2016.

Les hele rapporten: Resultater 2016

Prosjektet Prøvekjøre elsykkel er stadig i endring, men målet er det samme: å få flere til å velge bærekraftig transport. Målgruppen har siden starten vært voksne, men i året som har gått har vi også begynt arbeidet med å finne tiltak for å nå ungdom. Vi samler erfaringer og resultater i en årlig rapport, og i Resultater 2016 finner du hovedsaklig resultatene fra de voksne som har prøvekjørt elsykkel i en uke. Arbeidet med ungdom er underveis, og de vil du finne i resultater for 2017.

Noen av resultatene våre oppsummert:

Image

De som prøvekjører i en uke endrer reisevaner. 21% kjøper elsykkel etter ukes prøvekjøring...

Image

... og vi ser at flere bruker sykkel, og litt færre kjører bil og reiser kollektivt.

Image

De synes generelt at det var en god opplevelse å prøvekjøre elsykkel:

Image

Men hva slags folk er det som prøvekjører elsykkel i en uke? Det er både kvinner og menn i ulik alder...

Image

... som har et stykke til jobb og skole.

Les hele rapporten: Resultater 2016
Se alle rapporter.

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!

Hordfast natur

Venstre vil vrake ferjeløs E39!

Regjeringspartiet Venstre vil vrake motorveiprosjektet til fordel for grønn skipsfart og utbedring av eksisterende veier. - Et svært godt utspill! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland.

Gjenbruksuken-Bergen-Foto-Bir-e1572951512827

Bli med på Gjenbruksuken!

Bergenserne ønsker å redusere forbruket sitt. Nå inviterer Bergen kommune, BIR og Naturvernforbundet Hordaland til en uke med aktiviteter for å gjøre det enklere, morsommere og mer meningsfylt å forbruke mindre.