Plastjakten:

Ryddeaksjoner for studenter

Denne høsten arrangerer vi ikke mindre enn seks plastryddeaksjoner for studenter i Bergen sammen med Naturvernstudentene. Er du student og har lyst til å gjøre en innsats for miljøet er du hjertelig velkommen!

Vi lader opp til årets TV-aksjon 18. oktober, som i år går til WWF sitt arbeid mot plast i havet. Pengene de samler inn skal gå til Sørøst-Asia, hvor de skal etablere og forbedre avfallssystemene for over 900 000 mennesker. De skal redusere utslippene av plast, samle inn og resirkulere søppel og redusere bruken av unødvendig plast. Håper du vil være med på dugnaden! Les mer på blimed.no og følg dem på Facebook.

På ryddeaksjonene våre oppfordrer vi alle til å kartlegge funnene sine og laste de opp på ryddenorge.no. Alle registreringene bidrar til mer kunnskap om hvilken plast som havner på avveie og hvor den kommer fra. Vi kan også spore opp ansvarlige virksomheter for å starte en dialog med disse angående plastbruk og rutiner.

Vi følger helsemyndighetenes råd om trygge arrangementer. Derfor har vi krav om påmelding, setter opp egen transport og vil passe på at folk holder avstand.

Meld deg på ryddeaksjonene her:

#1: 15. august | Påmelding  | Facebook

#2: 29. august | Påmelding | Facebook

#3: 12. septemper | Påmelding | Facebook

#4: 03. oktober | Båttur til Austevoll | Påmelding | Facebook **ny dato**

#5: 10. oktober | Båttur til Austevoll | Påmelding | Facebook

#6: 17. oktober | Båttur til Austevoll | Påmelding | Facebook

Arrangeres av Naturvernstudentene, Naturvernforbundet Hordaland og In the same boat. Vi har fått støtte til prosjektet Plastjakten fra Bergen kommune, Grieg foundation, Handelens miljøfond, Natur og ungdom, Miljødirektoratet og Vestland fylkeskommune.

Følg Plastjakten på Instagram og Facebook. Merk gjerne innlegg med #plastjakten

Støtt gjerne TV-aksjonen via vår digitale bøsse!
Vi tilbyr en del spennende belønninger for den som vil gi.
Du kan dele bøssa ved å dele denne linken: https://spleis.no/s/nvh-tvaksjonen

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.10.2020

31-D85_9846

Kjøper aksjer i Hordfast AS

10.10.2020 | Sist oppdatert: 13.10.2020

Nå skal vi kjempe mot monsterveien fra innsiden også! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland

Inthesameboat-rydding-båt
Plastjakten:

Ryddeaksjoner for studenter

Hatten dugnad
Prosjekt: Bevaring gjennom skjøtsel

Bli med oss å restaurere av kystlyngheia på Rapeneset

Har du lyst til å drive med praktisk naturvernarbeid? Da må du bli med oss på dugnad. Sammen bidrar vi i den nasjonale innsatsen for å fjerne fremmede treslag, samtidig som vi bevarer et svært viktig kulturminne- og friluftsområde.