Naturlig onsdag.

Foto: Lise Alvestad.

Se møtene våre på nett

Gikk du glipp av møtet om matjord? Ikke fortvil - vi har filmet møtene våre og publisert dem på YouTube.

Dersom du ikke har mulighet til å være med på "Naturlig onsdag", kan du allikevel få det med deg på nett. Møtene vil sendes direkte på YouTube og kan også sees i etterkant. Endringer kan forekomme, så følg med arrangementet på Facebook for oppdateringer.

Neste møte: Sjøgrønn skipsfart: Kan Vestlandet vise leden?
Hvor: Bergen Off. Bibliotek
Når: Onsdag 7. mars 19:00
Finn arrangementet på Facebook
#naturligonsdag

Les om møteserien Naturlig onsdag.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.