• Hordaland
  • Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen 2019 blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Vi har også noen fine overraskelser på lur i løpet av dagen.

Oppmøte kl 09:40 på Marineholmen ved Lillepudden, avreise med MS West Scandic kl 10.00 til Løno og Eidesvågen ved Kårtveitpollen på Sotra. Vi ankommer Bergen igjen senest kl 18.00.

Du må ta varme og vanntette sko og klær, matpakke, godt med drikke og redningsvest hvis du har (du kan låne hvis ikke du har vest). Arrangementet kan være krevende for små barn så vi vil ikke anbefale barn under 7 år å bli med.

Vi gjør oppmerksom på at endringer kan forekomme.

Det blir bindende påmelding. Påmeldingen er endelig åpen: https://forms.gle/4bHvzfPoZ8vAjW9UA

Mer info finner du i påmeldingsskjemaet (stenger 28.08.19).

Arrangørar: Havkollektivet, Passion for Ocean, Bergen og Omland Friluftsråd (BOF), Norges Miljøvernforbundt og Naturvernforbundet Hordaland.

Arrangementet vert finansiert av Miljødirektoratet og Hordaland Fylkeskommune.

Spørsmål kan rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.08.2019

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!