BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen 2019 blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Vi har også noen fine overraskelser på lur i løpet av dagen.

Oppmøte kl 09:40 på Marineholmen ved Lillepudden, avreise med MS West Scandic kl 10.00 til Løno og Eidesvågen ved Kårtveitpollen på Sotra. Vi ankommer Bergen igjen senest kl 18.00.

Du må ta varme og vanntette sko og klær, matpakke, godt med drikke og redningsvest hvis du har (du kan låne hvis ikke du har vest). Arrangementet kan være krevende for små barn så vi vil ikke anbefale barn under 7 år å bli med.

Vi gjør oppmerksom på at endringer kan forekomme.

Det blir bindende påmelding. Påmeldingen er endelig åpen: https://forms.gle/4bHvzfPoZ8vAjW9UA

Mer info finner du i påmeldingsskjemaet (stenger 28.08.19).

Arrangørar: Havkollektivet, Passion for Ocean, Bergen og Omland Friluftsråd (BOF), Norges Miljøvernforbundt og Naturvernforbundet Hordaland.

Arrangementet vert finansiert av Miljødirektoratet og Hordaland Fylkeskommune.

Spørsmål kan rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Naturen på Lygra_av Mona Maria Løberg

Bli med på helgetur til vakre Lygra 5.-7. april!

22.03.2019

Tradisjonen tru inviterer Naturvernforbundet Hordaland til ei sosial, hyggeleg, lærerik og inspirerande helg på idylliske Lygra i Nordhordaland. Dette har vore ein knallsuksess tidlegare år, og me ser fram til triveleg samvær på koselege Lygra Gjestegard også i år! Dette er eit fint høve for både nye og gamle frivillige til å verta betre kjent - både med kvarandre og aktuelle saker, samt å læra nye triks for å vinna miljøkampar. Ikkje minst kan me lova godt selskap, god mat, underhaldning og turar i vakker kystlynghei.

Klimaopprøret 14

Største klimademonstrasjon i Bergen nokon gong

14.03.2019

Minst 3000 ungdommar fylte i dag Torgallmenningen i Bergen sentrum for å protestera mot manglande klimahandling frå politikarane. - Me er bekymra for framtida vår og krev handling, sa leiar i Hordaland Natur og Ungdom, Vilja Helle Bøuym, til NRK.