• Hordaland
  • Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen 2019 blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Vi har også noen fine overraskelser på lur i løpet av dagen.

Oppmøte kl 09:40 på Marineholmen ved Lillepudden, avreise med MS West Scandic kl 10.00 til Løno og Eidesvågen ved Kårtveitpollen på Sotra. Vi ankommer Bergen igjen senest kl 18.00.

Du må ta varme og vanntette sko og klær, matpakke, godt med drikke og redningsvest hvis du har (du kan låne hvis ikke du har vest). Arrangementet kan være krevende for små barn så vi vil ikke anbefale barn under 7 år å bli med.

Vi gjør oppmerksom på at endringer kan forekomme.

Det blir bindende påmelding. Påmeldingen er endelig åpen: https://forms.gle/4bHvzfPoZ8vAjW9UA

Mer info finner du i påmeldingsskjemaet (stenger 28.08.19).

Arrangørar: Havkollektivet, Passion for Ocean, Bergen og Omland Friluftsråd (BOF), Norges Miljøvernforbundt og Naturvernforbundet Hordaland.

Arrangementet vert finansiert av Miljødirektoratet og Hordaland Fylkeskommune.

Spørsmål kan rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.08.2019

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.