Venstre vil vrake ferjeløs E39!

Regjeringspartiet Venstre vil vrake motorveiprosjektet til fordel for grønn skipsfart og utbedring av eksisterende veier. - Et svært godt utspill! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland.

I dag kan man lese på VG at Venstre går inn for å vrake planene om ferjeløs firefelts motorvei i vår særegne kystnatur. Det er vi i Naturvernforbundet Hordaland veldig glade for! - Fler og fler spør seg hvorfor vi skal bygge fergeløs E39 - uansett kostnader for miljø og statsbudsjett, sier Gabriel Fliflet. Flere av opposisjonspartiene har vendt Hordfast ryggen, og nå er også regjeringspartiet Venstre blitt tydelig i sin motstand. Mye tyder på at sanden nå renner ut for dette monsterprosjektet.

"Fler og fler spør seg hvorfor vi skal bygge fergeløs E39

- uansett kostnader for miljø og statsbudsjett."

- Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland

Her i Hordaland er Hordfast sannsynligvis det mest miljøskadelige prosjektet som noensinne er planlagt. Det vil rasere store og verdifulle naturområder. Dessuten er selve hovedtanken bak prosjektet å få flere til å reise lenger mellom bolig og arbeid, altså å lage mer veitrafikk, som samfunnet ellers jobber for å få ned!

Vi i Naturvernforbundet vil heller ha gode, sikre bruksveier og utslippsfrie ferger. Og opprette Søre Bjørnafjorden nasjonalpark i de fantastiske naturområdene på Reksteren og vestre Tysnesøy!

Se de vakre filmene vi har fått laget om Hordfast her.

Vi jobber videre med mål om å stoppe monsterveiprosjektet for godt. Bli medlem og støtt oss i arbeidet! Du kan enkelt sende SMS med kodeord NATUR til 2377 eller trykk her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 27.11.2019

IMG_20210706_111627 – Kopi
Bevaring gjennom skjøtsel

Kurs i humlekassebygging i Den naturvennlige hagen.- Kurset er fullt!

11.02.2022 | Sist oppdatert: 28.02.2022

Oppdatering 28.02.22: Kurset er fulltegnet, men det er mulig vi får til å sette opp et nytt kurs ved senere anledning. Følg med på våre nettsider eller på FB. https://www.facebook.com/naturvernforbundet.hordaland Har du lyst å hjelpe humlene i år, og samtidig lære mer om dem? Da er du velkommen til kurs i humlekassebygging i vår naturvennlige hage på Storetveitmarken.