Foto: Max-Leonhard von Schaper, via Flickr

Foto: Max-Leonhard von Schaper, via Flickr.

Den naturvennlige hagen

Vinnere av fremmedartskampanjen

Fem sporty hageeiere tok utfordringen og fjerna en naturskadelig plante fra hagen. Vi sender de heldige vinnerne hver sitt gavekort på 500 kr.

Før sommerferien kjørte vi i gang en større kampanje om hvordan man kan få en hage fri for hagerømlinger. Vi informerte om 12 problematiske hageplanter som er skadelige for naturen. Fellesnevnere er at de lett sprer seg ut i naturen og fortrenger hjemlige arter, slik at artsmangfoldet blir fattigere. I artikkelen opplyser vi om hvordan man kan identifisere, fjerne og håndtere disse plantene.

Vi utfordret også hageeiere til å være med og fjerne fremmede hageplanter og kunne friste med gavekort på 500 kr fra Plantasjen. Vi har mottatt svar fra følgende fem hageeiere, som nå kontaktes for å motta premien:

Solveig S. A.
Gudrun H.
Linda S.
Karin L. R
Beatrice B.

Om du har deltatt i konkurransen og ikke ser navnet ditt på listen, så kontakt oss på jt@naturvernforbundet.no.

Artikkelen ble sist oppdatert: 16.08.2021

Synnøve
Kan bli ny ledertrio i Naturvernforbundet

Synnøve Kvamme foreslått som nestleder

18.04.2021 | Sist oppdatert: 21.04.2021

Styrende organer i Naturvernforbundet foreslår å utvide fra en til to nestledere, med ønske om å styrke ledelsen. Naturvernforbundet Hordaland har i dag fremmet forslag om Synnøve Kvamme som en av de to nye nestlederne.