Foto: Max-Leonhard von Schaper, via Flickr

Foto: Max-Leonhard von Schaper, via Flickr.

Den naturvennlige hagen

Vinnere av fremmedartskampanjen

Fem sporty hageeiere tok utfordringen og fjerna en naturskadelig plante fra hagen. Vi sender de heldige vinnerne hver sitt gavekort på 500 kr.

Før sommerferien kjørte vi i gang en større kampanje om hvordan man kan få en hage fri for hagerømlinger. Vi informerte om 12 problematiske hageplanter som er skadelige for naturen. Fellesnevnere er at de lett sprer seg ut i naturen og fortrenger hjemlige arter, slik at artsmangfoldet blir fattigere. I artikkelen opplyser vi om hvordan man kan identifisere, fjerne og håndtere disse plantene.

Vi utfordret også hageeiere til å være med og fjerne fremmede hageplanter og kunne friste med gavekort på 500 kr fra Plantasjen. Vi har mottatt svar fra følgende fem hageeiere, som nå kontaktes for å motta premien:

Solveig S. A.
Gudrun H.
Linda S.
Karin L. R
Beatrice B.

Om du har deltatt i konkurransen og ikke ser navnet ditt på listen, så kontakt oss på jt@naturvernforbundet.no.

Artikkelen ble sist oppdatert: 16.08.2021

Bilde1
NOTAT

Kraftforsyning og kraftforbruk i Nordhordland

08.03.2021 | Sist oppdatert: 19.04.2021

Notat om bakgrunnen for det økte kraftbehovet, evaluering av industriplanene i Nordhordland, og forslag til strategi og prioriteringer i Naturvernforbundet Hordalands videre arbeid.