Bli med på Klimafestivalen §112

Denne uken arrangeres Klimafestivalen §112 i Bergen, med masse spennende arrangementer og aktiviteter.

I dag åpner Klimafestivalen §112, som arrangeres fra 5. til 12. juni.  Målet er å inspirere befolkningen til å støtte opp om de samfunns- og livsstilsendringer som må gjøres for å sikre et stabilt klima og et bærekraftig samfunn.

Er du opptatt av klima, natur og bærrekraft finner du garantert et arrangement som passer for deg som del av festivalen. Det blir både debatter, quiz, åpne hager, foredrag, verksteder og mye, mye mer!

Her finner du oversikten over alle arrangementene i festivalen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.06.2021

James 2

Karbonavgift til begeistring

07.02.2014 | Sist oppdatert: 23.01.2015

Fysiker, klimaforsker og tidligere NASA ansatt James Hansen besøkte Bergen, da Naturvernforbundet nylig inviterte til Naturlig onsdag om «Karbonavgift til fordeling / Fee and dividend»

Naturligonsdaghansenbeskjært

Naturlig onsdag 5. februar er flyttet til Logen Bar

04.02.2014 | Sist oppdatert: 26.01.2021

På grunn av praktiske omstendigheter måtte vi på kort varsel flytte morgendagens Naturlig onsdag fra HUB Bergen til Logen Bar. Fordelen er at alle som har fått plass i 3. etasje på streaming vil nå få plass i hovedrommet. Det er fortsatt begrenset antall plasser så dersom ingen melder avbud, er det fortsatt ingen plasser. Det er mulig å streame foredraget hjemmefra på naturvernforbundet.no/direkte

Naturligonsdaghansenbeskjært
James Hansen og toppolitikere på Naturlig onsdag

Vil en karbonavgift til fordeling være løsningen for klimaet?

20.01.2014 | Sist oppdatert: 26.01.2021

I klimatoppforhandlingene har ennå ikke ført til avtaler som er forpliktende nok til å unngå alvorlige klimaendringer. Klimaforsker James Hansen har derfor lansert et økonomisk virkemiddel som han tror vil få støtte blant befolkningen og de nødvendige reduksjonene av klimagassutslipp. 5. februar kan du få stille James Hansen spørsmål på direkten.