Bli med på Klimafestivalen §112

Denne uken arrangeres Klimafestivalen §112 i Bergen, med masse spennende arrangementer og aktiviteter.

I dag åpner Klimafestivalen §112, som arrangeres fra 5. til 12. juni.  Målet er å inspirere befolkningen til å støtte opp om de samfunns- og livsstilsendringer som må gjøres for å sikre et stabilt klima og et bærekraftig samfunn.

Er du opptatt av klima, natur og bærrekraft finner du garantert et arrangement som passer for deg som del av festivalen. Det blir både debatter, quiz, åpne hager, foredrag, verksteder og mye, mye mer!

Her finner du oversikten over alle arrangementene i festivalen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.06.2021

Hjørungavåggata oljefri

Statsbudsjettet 2013: Satsingen på energieffektivisering uteblir

Regjeringen fortsetter letingen etter olje i sårbare havområder, mens den store satsingen på energieffektivisering og miljøvennlig oppvarming uteblir. Nasjonalbudsjettets prognose tilsier at klimagassutslippene i 2020 vil være 56,9 millioner tonn CO2, ca. 10 millioner høyere enn det norske klimamålet. Da er det klart at det trengs mer radikale grep.

Oljeplattform

Oljekritikk i BT

07.06.2012 | Sist oppdatert: 07.06.2012

Naturvernfobundet Hordaland forventer at de miljø- og klimaskadelige konsekvensene av norsk oljevirksomhet vil bli satt tydeligere på dagsorden, også i BT.

Politikk, takk!

07.06.2012 | Sist oppdatert: 07.06.2012

- Det er upraktisk, dyrt og slitsomt å skulle leve miljøvennlig. Slik lød innledningen i foredraget som leder i Naturvernforbundet i Bergen, Sivert Straume, holdt på Bergen Venstres partimøte på Verdens miljødag 5. juni. Likevel valgte 2 av de 10 frammøtte å sende sms med teksten NATUR til 2077 og på den måten bli medlem i Naturvernforbundet.