Bli med på Klimafestivalen §112

Denne uken arrangeres Klimafestivalen §112 i Bergen, med masse spennende arrangementer og aktiviteter.

I dag åpner Klimafestivalen §112, som arrangeres fra 5. til 12. juni.  Målet er å inspirere befolkningen til å støtte opp om de samfunns- og livsstilsendringer som må gjøres for å sikre et stabilt klima og et bærekraftig samfunn.

Er du opptatt av klima, natur og bærrekraft finner du garantert et arrangement som passer for deg som del av festivalen. Det blir både debatter, quiz, åpne hager, foredrag, verksteder og mye, mye mer!

Her finner du oversikten over alle arrangementene i festivalen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.06.2021

Aksjonoljetank 088

Rustne oljetanker stilles ut på Festplassen

11.05.2011 | Sist oppdatert: 11.05.2011

Naturvernforbundet Hordaland stiller med hjelp fra Vitek ut tre stygge, rustne oljetanker på Festplassen for å vise forbipasserende bergensere hvor skittent det fossile energisystemet er og ønske dem velkommen til Klimafanfare for økt klimainnsats på fredag 13. mai kl. 15.30.

Steng Sellafield

Vestlandet er på ny truga av atomanlegget i Sellafield i England. Dette gjeld både dei stadige utsleppa til vatn og luft, men også den overhengande faren for at det skal skje ei ulukke som kan få fatale konsekvensar for svært lang tid framover. Det er gledeleg at den norske regjeringa er i dialog med britiske styresmakter om denne saka, men minst like viktig at lokale og regionale politikarar engasjerer seg i saka.

Div 034

Oljefri på boligmessen

Sist helg var det boligmesse i messehallen Arenum. Klimaprosjektet Oljefri var på plass med ny stand, for å gi tips til en oljefri og energieffektiv bolig.