Gabriel i Naturvernforbundet Hordaland

Gabriel Fliflet i Naturvernforbundet Hordaland er ikke fornøyd med flyplassplanene.

Dårlig nytt om Flesland

- Avinors beslutning om ny terminal er dårlig nytt for alle som er opptatt av hvordan det skal gå med klimaet på kloden, sier styremedlem i Naturvernforbundet i Hordaland, Gabriel Fliflet, til NRK

28. mars gav besluttet styret i Avinor at det blir ny terminal ved Bergen lufthavn. Terminalen skal stå klar i 2017 og vil øke kapasiteten på flyplassen kraftig. Naturvernforbundet har tidligere beregnet at den planlagte kapasitetsøkningen vil gi klimautslipp som utnuller alle Bergen kommunes planlagte klimakutt.

Les saken hos NRK her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.03.2014

Naturlig onsdag: Gode grønne Bergen - visjon for 2030.

Gode grønne Bergen - visjon for 2030

24.09.2015 | Sist oppdatert: 16.10.2015

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken. Bergens politiske topprepresentanter møttes til debatt om Gode grønne Bergen da klima og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland inviterte til Naturlig onsdag 2. september 2015.

Energimerking-kampanjebanner

Få boligen energimerket av energistudenter

Høyskolen i Bergen kjører i gang en ny runde med gratis energimerking av boliger i Bergen, og vi inviterer alle våre medlemmer som er bosatt i Bergen kommune til å delta. Det er begrenset med plasser, første mann til mølla!

DSC_0612NOatomkraft

Er atomkraft fortidens eller fremtidens energikilde?

07.11.2014 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Thorium holdes ofte frem som en potensiell ny kraftkilde for både eksisterende og nye atomkraftverk, men mange er skeptiske. Naturlig onsdag 3. september inviterte Bygg- og energigruppen til diskusjon mellom både tilhengere, motstandere og nysgjerrige om atomkraft bør være fortidens eller framtidens energikilde? Mange oppmøtte med omtrent like mange spørsmål, viste at det var et tema som engasjerer.