Gabriel i Naturvernforbundet Hordaland

Gabriel Fliflet i Naturvernforbundet Hordaland er ikke fornøyd med flyplassplanene.

Dårlig nytt om Flesland

- Avinors beslutning om ny terminal er dårlig nytt for alle som er opptatt av hvordan det skal gå med klimaet på kloden, sier styremedlem i Naturvernforbundet i Hordaland, Gabriel Fliflet, til NRK

28. mars gav besluttet styret i Avinor at det blir ny terminal ved Bergen lufthavn. Terminalen skal stå klar i 2017 og vil øke kapasiteten på flyplassen kraftig. Naturvernforbundet har tidligere beregnet at den planlagte kapasitetsøkningen vil gi klimautslipp som utnuller alle Bergen kommunes planlagte klimakutt.

Les saken hos NRK her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.03.2014

Bergen med klimaendringer

Ole Brumm-politikk gir bilkaos

28.03.2014 | Sist oppdatert: 28.03.2014

- Ja, takk begge deler, sa Brumm da han ble tilbudt melk eller honning. Om vi gjør som Ole Brumm og velger både mer vei og mer kollektivtransport blir resultatet vekst i biltrafikken.

Oljefriinformasjonsmøte og visning i Bergen

19.03.2014 | Sist oppdatert: 01.04.2014

Innen 2020 kan man ikke bruke fossil olje som oppvarmingskilde i husholdninger. Hvordan går man frem for å velge en god alternativ oppvarmingsløsning? Få med deg informasjonsmøter i klimauka i Bergen og les mer på oljefri.no.

Se bildene

Fargerik oljetank på vandring

07.02.2014 | Sist oppdatert: 07.02.2014

En fargerik oljetank ble sendt videre fra Radøy og Lindås til Askøy til Bergen til inspirasjon og forundring. Nå har vi lagt ut bildene slik at du kan se hvordan den ble fraktet.