Gabriel i Naturvernforbundet Hordaland

Gabriel Fliflet i Naturvernforbundet Hordaland er ikke fornøyd med flyplassplanene.

Dårlig nytt om Flesland

- Avinors beslutning om ny terminal er dårlig nytt for alle som er opptatt av hvordan det skal gå med klimaet på kloden, sier styremedlem i Naturvernforbundet i Hordaland, Gabriel Fliflet, til NRK

28. mars gav besluttet styret i Avinor at det blir ny terminal ved Bergen lufthavn. Terminalen skal stå klar i 2017 og vil øke kapasiteten på flyplassen kraftig. Naturvernforbundet har tidligere beregnet at den planlagte kapasitetsøkningen vil gi klimautslipp som utnuller alle Bergen kommunes planlagte klimakutt.

Les saken hos NRK her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.03.2014

Smilende ingeniørstudenter

Få gratis energiråd!

Vil du bli energismart og redusere energibehovet og strømregningen din? Ingeniørstudenter ved Høyskolen i Bergen gir nå bergensere gode energiråd helt gratis.

12232721_1185879514760660_3887208325024732227_o

Norge som grønt batteri?

20.11.2015 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Kan Norge være et grønt batteri for Europa, og i så fall, uten at det går på bekostning av naturmangfold? Må klima gå på bekostning av naturmangfold og motsatt? Dette var spørsmål som ble diskutert på Naturvernforbundet Hordalands månedlige Naturlig Onsdag på Litteraturhuset fjerde november.

Stemmegivning på landsmøte i Naturvernforbundet i Bergen 2009

Les om Karbonavgift til fordeling (KAF) her

06.11.2015 | Sist oppdatert: 14.03.2016

Naturvernforbundet Hordalands forslag til uttalelse om KAF diskuteres denne helgen på landsmøtet i Naturvernforbundet 2015. Les uttalelsen og andre artikler om ordningen her.