• Hordaland
  • Er tett rett? Hvordan bør vi få lov til å bygge?

Det er klart for ny Naturlig onsdag:

Er tett rett? Hvordan bør vi få lov til å bygge?

Alle som bygger skal følge kravene i de tekniske forskriftene. Hvordan bør de nye tekniske forskriftene bli for at vi skal kunne bygge mest mulig miljøvennlig? Naturvernforbundet inviterer til åpent møte neste onsdag kl 19:00 på HUB-Bergen.

Alle som bygger skal følge kravene i de tekniske forskriftene. Bygg og energigruppen til Naturvernforbundet Hordaland gir innspill til de kommende tekniske forskriftene. Derfor inviterer de nå til debatt om  hvordan de nye tekniske forskriftene bør bli for at vi skal kunne bygge mest mulig miljøvennlig?  Høgskolelektor og passivhuspådriver Magnar Berge, økologisk byggentusiast Kristian Flo og naturverner Eirik Hordnes tar diskusjonen onsdag 4. desember fra kl 19:00-21:00 på HUB Bergen, Holmedalsgården 3.

Program for kvelden

Før pausen

Erfaringer fra passivhus og hva slags krav bør stilles til husbygging?
Magnar Berge PhD-stipendiat i The Research Centre on Zero Emission Buildings (ZEB)

Hvordan bygge alternativt når forskriftene er standardiserte?
Kristian Flo i Bergen økologiske landsby

Hvordan kan nye tekniske forskrifter fremme miljøbygg?
Eirik Hordnes leder i Naturvernforbundet Hordalands bygg og energigruppe og energiingeniør

Etter pausen

Spørsmål, diskusjon og muligheter for å snakke med svært bra folk i et svært bra lokal

Naturlig onsdag

Første onsdag kl 19:00 hver måned arrangerer Naturvernforbundet Hordaland Naturlig Onsdag på HUB Bergen i Holmedalsgården 3 på Bryggen i Bergen.

Arrangementet er gratis og alle er hjertelig velkommen.

Les om Naturlig onsdag her.

Bli invitert og inviter venner til Naturvernforbundet Hordalands arrangementer.

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.11.2013

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

26.02.2019 | Sist oppdatert: 26.02.2019

Bruker du mer energi enn du ønsker? I samarbeid med studenter ved Høgskolen på Vestlandet gir vi nå igjen gratis energirådgivning til boligeiere i Bergen, men vær rask. Det er begrenset med plasser!

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.