• Hordaland
  • Få boligen energimerket av energistudenter
energimerking

Få boligen energimerket av energistudenter

Høyskolen i Bergen kjører i gang en ny runde med gratis energimerking av boliger i Bergen, og vi inviterer alle våre medlemmer som er bosatt i Bergen kommune til å delta. Det er begrenset med plasser, første mann til mølla!

Dette er lavterskels tilbud, der målet er å gi både studentene og deg som boligeier økt komptetanse. Energimerkingen er en del av undervisningen på Høyskolen. Gjennom kurset "energieffektive og fuktsikre bygninger" starter studentene med å gjennomføre en befaring, og vil i løpet av semesteret gå gjennom boligen del for del, som en del av undervisningen. Den ferdige rapporten, som også inkluderer boligens energimerke sendes til boligeierne i slutten av semesteret.

Studentene starter kurset med befaring hjemme hos 30 - 40 heldige bergensere i slutten av september.

De eneste forutsetningene for å delta er at du har oversikt over energiforbruket ditt, og akritekt-tegninger av boligen. Tegninger kan lastes ned på bergen kommunes nettsider.

I påmeldingen står det at tilbudet kund gjelder Landås skolekrets, men dette stemmer ikke! Boligeiere i hele Bergen kommune har mulighet til å delta.

Meld deg på energimerkingen her: goo.gl/1uCScq

Artikkelen ble sist oppdatert: 06.09.2017

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

26.02.2019 | Sist oppdatert: 26.02.2019

Bruker du mer energi enn du ønsker? I samarbeid med studenter ved Høgskolen på Vestlandet gir vi nå igjen gratis energirådgivning til boligeiere i Bergen, men vær rask. Det er begrenset med plasser!

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.