• Hordaland
  • Få boligen energimerket av energistudenter
energimerking

Få boligen energimerket av energistudenter

Høyskolen i Bergen kjører i gang en ny runde med gratis energimerking av boliger i Bergen, og vi inviterer alle våre medlemmer som er bosatt i Bergen kommune til å delta. Det er begrenset med plasser, første mann til mølla!

Dette er lavterskels tilbud, der målet er å gi både studentene og deg som boligeier økt komptetanse. Energimerkingen er en del av undervisningen på Høyskolen. Gjennom kurset "energieffektive og fuktsikre bygninger" starter studentene med å gjennomføre en befaring, og vil i løpet av semesteret gå gjennom boligen del for del, som en del av undervisningen. Den ferdige rapporten, som også inkluderer boligens energimerke sendes til boligeierne i slutten av semesteret.

Studentene starter kurset med befaring hjemme hos 30 - 40 heldige bergensere i slutten av september.

De eneste forutsetningene for å delta er at du har oversikt over energiforbruket ditt, og akritekt-tegninger av boligen. Tegninger kan lastes ned på bergen kommunes nettsider.

I påmeldingen står det at tilbudet kund gjelder Landås skolekrets, men dette stemmer ikke! Boligeiere i hele Bergen kommune har mulighet til å delta.

Meld deg på energimerkingen her: goo.gl/1uCScq

Artikkelen ble sist oppdatert: 06.09.2017

Naturlig onsdag: Gode grønne Bergen - visjon for 2030.

Gode grønne Bergen - visjon for 2030

24.09.2015 | Sist oppdatert: 16.10.2015

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken. Bergens politiske topprepresentanter møttes til debatt om Gode grønne Bergen da klima og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland inviterte til Naturlig onsdag 2. september 2015.

Energimerking-kampanjebanner

Få boligen energimerket av energistudenter

DSC_0612NOatomkraft

Er atomkraft fortidens eller fremtidens energikilde?

07.11.2014 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Thorium holdes ofte frem som en potensiell ny kraftkilde for både eksisterende og nye atomkraftverk, men mange er skeptiske. Naturlig onsdag 3. september inviterte Bygg- og energigruppen til diskusjon mellom både tilhengere, motstandere og nysgjerrige om atomkraft bør være fortidens eller framtidens energikilde? Mange oppmøtte med omtrent like mange spørsmål, viste at det var et tema som engasjerer.