• Hordaland
  • Få boligen energimerket av energistudenter
energimerking

Få boligen energimerket av energistudenter

Høyskolen i Bergen kjører i gang en ny runde med gratis energimerking av boliger i Bergen, og vi inviterer alle våre medlemmer som er bosatt i Bergen kommune til å delta. Det er begrenset med plasser, første mann til mølla!

Dette er lavterskels tilbud, der målet er å gi både studentene og deg som boligeier økt komptetanse. Energimerkingen er en del av undervisningen på Høyskolen. Gjennom kurset "energieffektive og fuktsikre bygninger" starter studentene med å gjennomføre en befaring, og vil i løpet av semesteret gå gjennom boligen del for del, som en del av undervisningen. Den ferdige rapporten, som også inkluderer boligens energimerke sendes til boligeierne i slutten av semesteret.

Studentene starter kurset med befaring hjemme hos 30 - 40 heldige bergensere i slutten av september.

De eneste forutsetningene for å delta er at du har oversikt over energiforbruket ditt, og akritekt-tegninger av boligen. Tegninger kan lastes ned på bergen kommunes nettsider.

I påmeldingen står det at tilbudet kund gjelder Landås skolekrets, men dette stemmer ikke! Boligeiere i hele Bergen kommune har mulighet til å delta.

Meld deg på energimerkingen her: goo.gl/1uCScq

Artikkelen ble sist oppdatert: 06.09.2017

Smilende ingeniørstudenter

Få gratis energiråd!

Vil du bli energismart og redusere energibehovet og strømregningen din? Ingeniørstudenter ved Høyskolen i Bergen gir nå bergensere gode energiråd helt gratis.

12232721_1185879514760660_3887208325024732227_o

Norge som grønt batteri?

20.11.2015 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Kan Norge være et grønt batteri for Europa, og i så fall, uten at det går på bekostning av naturmangfold? Må klima gå på bekostning av naturmangfold og motsatt? Dette var spørsmål som ble diskutert på Naturvernforbundet Hordalands månedlige Naturlig Onsdag på Litteraturhuset fjerde november.

Stemmegivning på landsmøte i Naturvernforbundet i Bergen 2009

Les om Karbonavgift til fordeling (KAF) her

06.11.2015 | Sist oppdatert: 14.03.2016

Naturvernforbundet Hordalands forslag til uttalelse om KAF diskuteres denne helgen på landsmøtet i Naturvernforbundet 2015. Les uttalelsen og andre artikler om ordningen her.