Studentene Tora Haugland, Ingrid Askheim Liknes, Tore Totland Skjerdal og Henrik Torsvik er snart klare for å fungere som energirådgivere.

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

Bruker du mer energi enn du ønsker? I samarbeid med studenter ved Høgskolen på Vestlandet gir vi nå igjen gratis energirådgivning til boligeiere i Bergen, men vær rask. Det er begrenset med plasser!

De fleste av oss bruker mye mer energi enn vi egentlig behøver.  Det kan likevel være utfordrende å vite hva som bør gjøres, og hvilke energitiltak som har størst effekt på energiforbruket og strømregningen. Heldigvis er gode råd gratis, i alle fall akkurat nå. Er du rask kan du nemlig få besøk av en student-energirådgiver.

MELD DEG PÅ HER NÅ! (Første mann til mølla prinsippet gjelder.)

Bygg- og energistudenter ved Høgskolen på Vestlandet har akkurat gjennomført et intensivt energirådgiverkurs og står klar til å tilby energirådgivning til boligeiere i Bergen. Formålet er at studentene får relevant og praktisk erfaring mens du som boligeier vil få nyttig og viktig informasjon om energitiltak tilpasset boligen din.

Du vil IKKE FÅ fotografering med thermokamera, eller nøyaktige utregninger og målinger. Det du FÅR er imidlertid besøk av engasjerte studenter med kunnskap nok til å gi deg konkrete energismarte forslag og gode råd når det gjelder energisparepotensialet ditt ved å gjennomføre ulike tiltak. Du vil også få hjelp til å prioritere energitiltak basert på både dine og boligens behov.

Energirådgivningen vil bli gjennomført fra mars - april.

Tilbudet er en del av prosjektet Energismart, som drives av Naturvernforbundet Hordaland i samarbeid med Bergen kommune, Høgskulen på Vestlandet, NELFO og Entro AS.

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

26.02.2019

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.

Hans Kleivdal innleder på Naturlig onsdag 5.10.2016.

Kva er eigentleg grøn industri?

09.01.2017

Onsdag 5. oktober hadde Naturvernforbundets faggruppe for bygg og energi invitert til Naturleg onsdag på Litteraturhuset i Bergen. Temaet for kvelden var grøn industri. Korleis kan ein drive industri som støttar opp under det moderne samfunnet utan å gå på bekostning av naturen? Kva skal til for å oppnå ein reelt bærekraftig industri?