• Hordaland
Heikki Holmås

Heikki Holmås (SV) kommer til Naturlig onsdag

Vi er glade for å kunne meddele at Heikki Holmås (SV) kommer til Naturlig onsdag 5. februar for å diskutere James Hansen forslag til løsning for klimaet.

Verdens mest kjente klimaforsker James Hansen har lansert et enkelt avgiftssystem som kan være grunnmuren i løsningen av klimakrisen: karbonavgift til fordeling, (fee & dividend). En avgift legges på utvinning av fossile drivstoff. Alle inntektene betales direkte ut til hver enkelt innbygger med et likt beløp. De fattigste og de som handler klimavennlig vil tjene på det.

Med James Hansen direkte overført over Skype, og toppolitikere som Heikki Holmås (SV), Ola Elvestuen (V) og Hanna Marcussen (MDG) til å kommenterer, ligger alt til rette for en svært spennende Naturlig onsdag. Arrangementet går av stabelen onsdag 5. februar kl 19:00 på (NB!) Logen Bar Ole Bulls plass 6.

Les mer og skaff deg sitteplass på deltager.no/hansen.

Om Naturlig onsdag
Første onsdag kl 19:00 hver måned arrangerer Naturvernforbundet Hordaland Naturlig Onsdag.

Arrangementet er gratis og alle er hjertelig velkommen. Del gjerne arrangementet med venner og kjente. Facebookhendelsen finner du her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 04.02.2014

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

26.02.2019 | Sist oppdatert: 26.02.2019

Bruker du mer energi enn du ønsker? I samarbeid med studenter ved Høgskolen på Vestlandet gir vi nå igjen gratis energirådgivning til boligeiere i Bergen, men vær rask. Det er begrenset med plasser!

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.