• Hordaland

Naturlig onsdag 5. februar er flyttet til Logen Bar

På grunn av praktiske omstendigheter måtte vi på kort varsel flytte morgendagens Naturlig onsdag fra HUB Bergen til Logen Bar. Fordelen er at alle som har fått plass i 3. etasje på streaming vil nå få plass i hovedrommet. Det er fortsatt begrenset antall plasser så dersom ingen melder avbud, er det fortsatt ingen plasser. Det er mulig å streame foredraget hjemmefra på naturvernforbundet.no/direkte

Les mer om arrangmentet her. Har du flere spørsmål? Ta kontakt med Kristin på tlf 913 05 213 eller på e-post kr@naturvernforbundet.no

James Hansen vil bruke Videonors dedikerte linje fra NY, USA til Norge og Cisco programvare. Hansens innlegg og kommentarene fra Bergen vil vises på prosjektor på Logen Bar og kan følges på naturvernforbundet.no/direkte Men siden internettlinken på Logen er ganske begrenset, må sendingen kjøres med lavere oppløsning enn vanlig. Videonor lar Naturvernforbundet få bruke deres tekniske løsninger, uten noen kostnad for å vise hvordan foredragsholdere kan formidle sitt budskap uten å reise med forurensende fly.

Artikkelen ble sist oppdatert: 26.01.2021

Prosjekt: Energismart

Få gratis energiråd

26.02.2019 | Sist oppdatert: 26.02.2019

Bruker du mer energi enn du ønsker? I samarbeid med studenter ved Høgskolen på Vestlandet gir vi nå igjen gratis energirådgivning til boligeiere i Bergen, men vær rask. Det er begrenset med plasser!

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017 | Sist oppdatert: 06.09.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.