Klima- og transportgruppens visjon for Bergen i 2030.

Klima og transport i Hordaland

Her vil det publiseres saker fra det viktige arbeidet som gjøres innen klima og transport i Naturvernforbundet Hordaland. Du vil blant annet kunne lese oppdateringer fra prosjektet Prøvekjøre elsykkel og arbeidet som gjøres av vår svært kompetente faggruppe for klima og transport.

Mens du venter på flere saker her, kan du sjekke ut nettsidene til prosjektet Prøvekjøre El-sykkel, eller lese mer om hvordan du kan bli aktiv i vår faggruppe for klima og transport.

Her kan du lese faggruppens visjon for arealplanlegging og samferdsel i Bergen i 2030.

Vil du vite mer?

• Lik Naturvernforbundet Hordaland på Facebook.
  • Les mer og meld interesse for å bli i klima- og transportgruppen eller en av våre andre faggrupper her.
  • Meld deg inn i arrangementsgruppen vår på Facebook for å bli invitert til kommende arrangementer.
  • Motta vårt nyhetsbrev.
  • Les her om aktiviteter Naturvernforbundet Hordaland arrangerer eller deltar på.
  • Lurer du på noe? hordaland@naturvernforbundet.no / 55300660

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.

Synnøve sykler (1 of 1)

Vil hjelpe ungdom å ta gode reisevalg

19.08.2016

Nesten en tredjedel av de som låner elsykkel i en uke gjennom provekjore.no endrer reisevaner. Nå vil Naturvernforbundet Hordaland satse på ungdom. Les omtalen av prosjektet i Bergens Tidende 11. august 2016.