DNS 2016_powerpoint (27 of 29)

Nå kan du melde deg på!

01.02.2017

Verdier i vann og på land er et undervisningsopplegg for 4.-7. trinn utarbeidet av Naturvernforbundet Hordaland med støtte fra Den naturlige skolesekken. Her finner du informasjon og påmelding for skoler som vil bruke nærnaturen som klasserom, og frivillige som vil spre kunnskap og engasjement om naturen til skoleelever som naturguide i Naturvernforbundet Hordaland.

29649683123_ec8a234193_o

Les om Naturskattejakt i Hordnesskogen!

Søndag 2. oktober 2016 inviterte Hordnesskogens venner og Naturvernforbundet Hordaland til en aktivitetsdag for barnefamilier og andre, i det fantastiske natur- og friluftsområdet Hordnesskogen, som definitivt er verdt å ta vare på!

Naturlig onsdag juni 2016, web (6 of 10)

Kort tur til stor natur

29.06.2016

På vårens siste Naturlig onsdag 1. juni møtte 40 turglade mennesker opp på Litteraturhuset i Bergen for å få tips til hvordan de kan bruke naturen i nærområdet som kilde til gode sommeropplevelser.

N

Et hav i endring

28.06.2016

Økosystemet i Norskehavet er i kontinuerlig endring. Hvilke endringer er naturlige og hvilke er menneskeskapte? Forvaltes våre fiskebestander riktig, eller står vi overfor et paradigmeskifte i fiskeriforvaltningen? Onsdag 6. april samlet det seg en stim av 70 personer på Litteraturhuset i Bergen for å få et nærmere innblikk i hva de lærde strides om.