Luftspenn eller kabel?

6.-7. februar 2007 arrangerer "Folkeaksjonen i Hardanger for kraftoverføring med sjøkabel" konferansen Luftspenn eller kabel? på Hardanger Fjordhotell i Øystese.

28.01.2007

Bakgrunn: Norsk kraft- og forsyningsproblematikk har endra seg drastisk dei siste åra. Tidlegare var den kraftkrevjande industrien lokalisert nær kraftverka, men slik er det ikkje i dag. Nedbygging av tungindustrien i fjordane, kombinert med industri og oljerelaterte kraftbehov på kysten, vil vera med å forma den framtidige kraftinfrastrukturen.

Konferansen vil ha fokus på utviklinga av sentralnettet dei næraste åra. Kan meir bruk av kabel versus luftspenn vera ein del av ny sentralnettpolitikk? Kan Statnett framleis bruka den gamle modellen til finansiering av desse store utbyggingane, eller er det på tide å tenkja nytt? Kanskje kraftprodusentane og dei store forbrukarane må ta ein større del av kostnaden med å flytta krafta! Dei siste planane til Statnett har møtt brei motstand i folket som bur i dei råka områda, og dei politiske partia har kome med tydelege fråsegner. Kan ein sjå konturane av ein ny, framtidsretta norsk sentralnettpolitikk?

Programmet kan lastes ned i pdf format her

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.12.2010

Havråtunet

Naturlig onsdag. Hvordan beskytte kulturnaturen?

02.05.2014 | Sist oppdatert: 02.05.2014

Naturvern er mer enn vern av urskog. Derfor vil vi første onsdag i mai diskutere hvordan vi kan sikre matproduksjon, lønnsomhet og overlevelse for et jordbruk som tar vare på naturmangfoldet.

Illustrasjonsbilde foss. Bildet er forøvrig tatt fra Nærøyfjorden og ikke Fjellstølen.

Får ikke bygge kraftverk i urørt natur i Fjellstølen

06.12.2013 | Sist oppdatert: 02.05.2014

Fjellstølen kraftverk blir ikke bygget. Utbyggingen ville ført til store negative virkninger i til nå urørt natur. Naturvernforbundet Hordaland har enda en grunn til å feire på lørdagens førjulsfest.

Aurstadfossen i more og romsdal foto naturvernforbundet

Naturvernforbundet Hordaland går imot vasskraftutbygging av Miljateig- og Skålneselva

02.09.2013 | Sist oppdatert: 02.09.2013

Miljateig-Skålnes Kraft AS har søkt om konsesjon til vasskraftutbygging av Miljateig- og Skålneselva i Etne kommune. Utbygginga vil medføra nær tørrlegging av nedre delen av Miljateigelva og sterkt redusert vassføring i Skålneselva, med konsekvensar for truga naturtypar som bekkekløft- og fossesprøytsoner. Høyringsuttalinga er den siste av ei lang rekke av konsesjonssøknadar om vasskraftutbygging som truleg ikkje ville vore lønsame utan grøne sertifikat. Fordi desse vasskraftutbygginga trugar naturmangfaldet, undrast Naturvernforbundet Hordaland om dei ikkje burde kallas grå sertifikat i staden for grøne.