Luftspenn eller kabel?

6.-7. februar 2007 arrangerer "Folkeaksjonen i Hardanger for kraftoverføring med sjøkabel" konferansen Luftspenn eller kabel? på Hardanger Fjordhotell i Øystese.

28.01.2007

Bakgrunn: Norsk kraft- og forsyningsproblematikk har endra seg drastisk dei siste åra. Tidlegare var den kraftkrevjande industrien lokalisert nær kraftverka, men slik er det ikkje i dag. Nedbygging av tungindustrien i fjordane, kombinert med industri og oljerelaterte kraftbehov på kysten, vil vera med å forma den framtidige kraftinfrastrukturen.

Konferansen vil ha fokus på utviklinga av sentralnettet dei næraste åra. Kan meir bruk av kabel versus luftspenn vera ein del av ny sentralnettpolitikk? Kan Statnett framleis bruka den gamle modellen til finansiering av desse store utbyggingane, eller er det på tide å tenkja nytt? Kanskje kraftprodusentane og dei store forbrukarane må ta ein større del av kostnaden med å flytta krafta! Dei siste planane til Statnett har møtt brei motstand i folket som bur i dei råka områda, og dei politiske partia har kome med tydelege fråsegner. Kan ein sjå konturane av ein ny, framtidsretta norsk sentralnettpolitikk?

Programmet kan lastes ned i pdf format her

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.12.2010

La Dalelva og Bordalselva renne fritt!

Naturvernforbundet mener at Dalelva og Bordalselva i Hordaland fortsatt skal få være frie for vannkraftverk, med verdifull natur og muligheter for store opplevelser. Derfor jobbes det nå mot vannkraftplanene i disse elvene.

Historisk!

– En gledens dag og en stor seier

Naturvernforbundet feirer regjeringens nei til åpning av Lofoten, Vesterålen og Senja, og sier de rødgrønne har gitt miljøet en historisk seier. – Dette er en gledens dag for alle som har stått på for å holde disse områdene oljefrie, det er en seier for sårbar natur, fiskeriene og miljøvennlige arbeidsplasser i nord, jubler Lars Haltbrekken, leder i Naturvernforbundet.

Oddvar Soldal

Naturvernet tapar i Hardanger

Når regjeringa går inn for å byggja ei naturøydeleggjande kraftlinje i Hardanger, er det pengemakta som får det avgjerande ordet i ein strid om naturverdiane. Å ta vare på det norske fjordlandskapet som har nasjonal og internasjonal verdi, vert gjort om til eit privatøkonomisk problem for folk i eit avgrensa område.