• Hordaland
  • Stopp nedbyggingen av natur rundt Røldalstjørn
Natur

Natur.

Stopp nedbyggingen av natur rundt Røldalstjørn

I en fremlagt detaljreguleringsplan går rådmann i Ullensvang kommune inn for å tillate en storstilt hytteutbygging ved Røldalstjørn i Øvre Seljestad.

Planen legger opp til omfattende vegutbygging, store og dominerende hytter med uthus og sterk fortetting, og planen er ikke i tråd med overordnet kommunedelplan for Øvre Seljestad.Det blir dermed lagt opp til en helt annen utbygging og bruk av natur enn det som var forutsetningen da kommunedelplanen sin arealdel for Odda kommune og kommunedelplanen for Øvre Seljestad ble lagt frem for snart 20 år siden.

Etter vårt syn går detaljreguleringsplanen langt ut over de føringene som fins i både kommunedelplan og reguleringsplan ved at planområdet er utvidet. I saksutredningen skriver rådmannen at det blir store naturinngrep, og at det etter utbyggingen vil være lite natur igjen. Likevel anbefaler han kommunestyret å godkjenne planen. Det står i sterk kontrast til kommunens ansvar som naturforvalter og planstyresmakt etter blant annet plan- og bygningsloven og naturmangfoldsloven.

Det står og i sterk kontrast til både statlige styresmakter og FN sitt naturpanel sine anbefalinger om å legge vekt på naturmangfold. Vi vil spesielt peke på at det er viktig å ta vare på myr- og våtmarksområder, da disse er viktige for karbonlagring. Det aktuelle området består av om lag 25 % myr, og nedbygging av myr er svært lite problematisert, både av utbygger og av rådmannen.

Når kommunestyret får lagt frem en detaljreguleringsplan som er så i strid med overordnete planer mener vi det eneste rette er å avvise planen, og vi vil oppfordre kommunen til å gjøre en grundig vurdering av naturverdier og friluftsinteresser på den ene side og utbyggingsinteresser på den andre siden, i en ny kommuneplan for hele Seljestad og omkringliggende områder.

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.08.2020

Koldalsfossen

Ny småkraftpakke i Kvam, Fusa og Samnanger

01.07.2014 | Sist oppdatert: 22.08.2014

Forum for Natur og Friluftsliv (FNF), som er ein paraplyorganisasjon for Naturvernforbundet, Turlaget og Jeger- og Fiskeforbundet i Hordaland, har skrive høyringsuttalar til åtte av dei 12 småkraftverka i den nye småkraftpakken i Kvam, Fusa og Samnanger. Fristen gjekk ut 30. juni, og Norges Vassdrags- og Energidirektorat (NVE) skal no vurdera kraftverka og koma med tilråding til Olje- og Energidepartementet. I Folgefonnpakka fekk halvparten av konsesjonssøknadene avslag, og Naturvernforbundet Hordaland håpar at det blir like bra resultat i «Kvammapakko».

Løa(1)

Naturlig onsdag: Bygg med vett

23.05.2014 | Sist oppdatert: 02.06.2014

Svært mange har fått med seg at det er positivt for miljøet å spare energi i huset, men hvilken betydning har det egentlig hva huset er bygget av? Onsdag 4. juni 2014 kl. 19:00 kommer Maren Esmark, generalsekretær i Naturvernforbundet og arkitekt Espen Folgerø til Litteraturhuset i Bergen for å gi svar.

Raudsildre8878b Foto Jan Rabben - frå boka Høgt og lågt i Kvinnherad - til bruk i marknadsføring av skogseminar på Varaldsøy

Skogakurs om biologisk mangfald på Varaldsøy

23.05.2014 | Sist oppdatert: 23.05.2014

Varaldsøy har mykje gamal skog med stort biologisk mangfald, mellom anna holeiker, barlind, kristorn og verna edellauvskog. Naturvernforbundet i Kvinnherad inviterar difor til tre dagar med skogakurs om biologisk mangfald på Varaldsøy. Deltakarane bur i Hestvika konferansesenter eller på Kamphaug hos John Anton Tangerås, og prisen er berre 200 kroner medrekna mat og overnatting.

Folgefonna over juli 70

Natur framfor utbygging i 6 småkraftverksaker

13.05.2014 | Sist oppdatert: 15.05.2014

Naturvernforbundet Hordaland helsar velkomen den aukande skepsisen i NVE mot den ukontrollerte og subsidierte utbygginga av små og mellomstore vassdrag i Hordaland, og håpar at dette innvarslar ein meir ansvarleg energipolitikk.