Energismart

Energismart og Oljefri Hordaland

Gjør det enklere for deg å ta energismarte valg for ditt bygg.

Om prosjektene

oljefri.no har Naturvernforbundet samlet uavhengig informasjon om klimavennlige energiløsninger for boliger og bygg. Gjennom samarbeid med fagmiljøer og bransjeorganisasjoer holder Naturvernforbundet seg oppdatert på den nyeste kunnskapen om energieffektive varmeløsninger i bygg.

I stadig flere kommuner i landet kan bolig- og byggeiere hente inn tilbud på fornybare oppvarmingsløsninger, rens og fjerning av oljetank og energirådgivningstjenester fra Oljefris tilbydere alle har blitt kvalitetssikret av prosjektet. Ved å fylle ut skjemaet på nettsidene kan de som ønsker det raskt få kontakt med relevante tilbydere i sitt nærområde. Dette gjør veien fra kunnskap til handling kortere.

For å gi innbyggere på ulike steder i landet et godt tilbud, er oljefri.no avhengig av lokal støtte. Støtten fra kommuner og fylkeskommuner brukes til kartlegging, drift og synliggjøring av prosjektet. For å få resultater av klimatiltaket må oljefri.no være synlig i lokalsamfunnet med informasjon om klimatiltak i bolig og større bygg.

I forlengelsen av prosjektet Oljefri, som omhandler utfasing av oljefyring med fornybare oppvarmingsløsninger, har vi gjennom prosjektet Energismart valgt å se på gode energi- og klimaløsninger for hele bygningskroppen. Med støtte fra en rekke ulike partnere i offentlig og privat sektor jobber vi med å presentere gode løsninger for ditt bygg, samt vi har kartlagt og kvalitetssikret energispesialister over hele landet.

Alle tilbyderne i prosjektene har vært gjennom en grundig godkjenningsprosess. Naturvernforbundet har undersøkt at firmaene har god økonomi, at de har gode referanser fra tidligere utførte jobber, at de benytter produkter tilpasset norske forhold og at de har kunnskap om produktene de installerer.

Bli oljefri og spar energi! Besøk oljefri.no og energismart.no
Les mer om våre tilbydere

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere i Hordaland
      Image         Image

Naturen på Lygra_av Mona Maria Løberg

Bli med på helgetur til vakre Lygra 5.-7. april!

22.03.2019

Tradisjonen tru inviterer Naturvernforbundet Hordaland til ei sosial, hyggeleg, lærerik og inspirerande helg på idylliske Lygra i Nordhordaland. Dette har vore ein knallsuksess tidlegare år, og me ser fram til triveleg samvær på koselege Lygra Gjestegard også i år! Dette er eit fint høve for både nye og gamle frivillige til å verta betre kjent - både med kvarandre og aktuelle saker, samt å læra nye triks for å vinna miljøkampar. Ikkje minst kan me lova godt selskap, god mat, underhaldning og turar i vakker kystlynghei.