Naturglede

Naturglede Hordaland

Bli med ut i naturen og lær hvordan vi kan ta vare på den.

Gjennom en rekke aktiviteter i dette prosjektet kan vi spre kunnskap og engasjement rundt verdiene i vår nærnatur.

I Hordaland er det mange flotte naturperler som kan besøkes av store og små. 2015 var Friluftslivets år, og vi ville bruke året til å gjøre det lettere for flere å komme seg ut i naturen. Vi hadde mange positive turerfaringer å bygge på. Rezi Faye var en viktig pådriver for nærmiljøturer i Hordaland på 70-tallet. I en tid ble det arrangert nærmiljøtur en gang i måneden. Med fagfolk som kompetente naturguider, fikk folk bedre kjennskap til sin nærnatur og hvordan vi bedre kunne ta vare på den.

Ansvarlig for prosjektet
Synnøve Kvamme
hordaland@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image  Image  Image

Artikler om prosjektet
02.10.2016 Naturskattejakt i Hordnesskogen for hele familien
18.10.2015 Sopp, urskog og skjulte skatter: Kanadaskogens skjulte skatter
08.10.2015 Naturglede til ungdommen!
19.09.2015 Folgefonna - Verdt å ta vare på!
10.09.2015 Sprellende Naturglede i Arnaelva
29.08.2015 Bryggen - Verdt å ta vare på!
02.06.2015 Jakten på regnskogen i Fana

Bildegalleri

Gjenbruksuken-Bergen-Foto-Bir-e1572951512827

Bli med på Gjenbruksuken!

Bergenserne ønsker å redusere forbruket sitt. Nå inviterer Bergen kommune, BIR og Naturvernforbundet Hordaland til en uke med aktiviteter for å gjøre det enklere, morsommere og mer meningsfylt å forbruke mindre.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!