Reparasjonsgavekortet

Nå kan du endelig gi en reparasjon i gave fremfor å kjøpe nye ting. Her finner du informasjon om hva Reparasjonsgavekortet er, hvor du kan kjøpe det og hvordan det brukes!

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert. Det kan være en jakke, et par sko, en sykkel eller en mobiltelefon som vi ikke tar oss verken tid eller råd til å reparere.

Hadde det ikke vært fint å gi, eller å få akkurat den reparasjonen som trengs i gave?

Med Reparasjonsgavekortet kan du nettopp det.  Reparasjonsgavekortet kan brukes til forskjellige typer reparasjoner og hos mange av Bergens reparatører.

Gavekortet er utviklet av oss i Naturvernforbundet Hordaland, er 100 % idealistisk. Vårt ønske er at flere av oss reparerer mer og kaste mindre, samtidig som flere kan leve av å være reparatører.

- Reparatør? Mer informasjon her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.01.2020

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.