Reparasjonsgavekortet

Nå kan du endelig gi en reparasjon i gave fremfor å kjøpe nye ting. Her finner du informasjon om hva Reparasjonsgavekortet er, hvor du kan kjøpe det og hvordan det brukes!

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert. Det kan være en jakke, et par sko, en sykkel eller en mobiltelefon som vi ikke tar oss verken tid eller råd til å reparere.

Hadde det ikke vært fint å gi, eller å få akkurat den reparasjonen som trengs i gave?

Med Reparasjonsgavekortet kan du nettopp det.  Reparasjonsgavekortet kan brukes til forskjellige typer reparasjoner og hos mange av Bergens reparatører.

Gavekortet er utviklet av oss i Naturvernforbundet Hordaland, er 100 % idealistisk. Vårt ønske er at flere av oss reparerer mer og kaste mindre, samtidig som flere kan leve av å være reparatører.

- Reparatør? Mer informasjon her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.01.2020

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.