Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image      Image

Image               Image

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.11.2019

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.

Naturen på Lygra_av Mona Maria Løberg

Bli med på helgetur til vakre Lygra 5.-7. april!

22.03.2019 | Sist oppdatert: 22.03.2019

Tradisjonen tru inviterer Naturvernforbundet Hordaland til ei sosial, hyggeleg, lærerik og inspirerande helg på idylliske Lygra i Nordhordaland. Dette har vore ein knallsuksess tidlegare år, og me ser fram til triveleg samvær på koselege Lygra Gjestegard også i år! Dette er eit fint høve for både nye og gamle frivillige til å verta betre kjent - både med kvarandre og aktuelle saker, samt å læra nye triks for å vinna miljøkampar. Ikkje minst kan me lova godt selskap, god mat, underhaldning og turar i vakker kystlynghei.