Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.07.2020

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019 | Sist oppdatert: 22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.