Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image      Image

Image               Image

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.