Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image      Image

Image               Image

Synnøve sykler (1 of 1)

Vil hjelpe ungdom å ta gode reisevalg

19.08.2016

Nesten en tredjedel av de som låner elsykkel i en uke gjennom provekjore.no endrer reisevaner. Nå vil Naturvernforbundet Hordaland satse på ungdom. Les omtalen av prosjektet i Bergens Tidende 11. august 2016.

Naturlig onsdag juni 2016, web (6 of 10)

Kort tur til stor natur

29.06.2016

På vårens siste Naturlig onsdag 1. juni møtte 40 turglade mennesker opp på Litteraturhuset i Bergen for å få tips til hvordan de kan bruke naturen i nærområdet som kilde til gode sommeropplevelser.