Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image      Image

Image               Image

(F.v.) Øystein, Gabriel, Hannah og Linn - aktive i Naturvernforbundet Hordaland. Lygra april 2015.

Bli kjent med Naturvernforbundet Hordaland!

29.03.2016

Er du på jakt etter en organisasjon der det finnes spennende og varierte muligheter for å engasjere seg for et mer bærekraftig samfunn? Vi har et (stadig større) sosialt og faglig miljø av omlag 60 frivillige. Bli kjent med oss på dette introduksjonsmøtet med enkel servering. Møtet er for aktive medlemmer som ikke har vært på et slikt møte allerede, og for deg aldri har vært med før, men lurer på hvordan du kan engasjere deg.

Motorveiparadokset

16.02.2016

Årets første Naturlig Onsdag ble arrangert av Klima- og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland med et tema som interesserte mange. Med 65 deltakere, var Boksalongen på Litteraturhuset i Bergen fullstappet, og det var også programmet for kvelden.