Ta vare på det du har

Ta vare på det du har i Hordaland

Få tips til hvordan du kan reparere tingene dine - eller finn lokale reparatører som kan gjøre jobben for deg.

Om prosjektet
Bare siden 1995 har avfallsmengden i Norge økt med over 50 prosent. Kastingen er et stort miljøproblem. Nordmenns forbruk av energi og ressurser er så høyt at vi ville trengt nærmere tre jordkloder hvis alle skulle ha levd som oss.

Vi ønsker å hjelpe deg på veien til å ta vare på tingene dine. Gjennom enkle tips og triks kan du selv sørge for godt vedlikehold og enkle reparasjoner, slik at det du er glad i kan leve videre.

Vi ønsker også å synliggjøre hverdagsheltene som finnes over hele Norge. Fiksere som tar vare på håndverket, slik at du kan ta vare på tingene dine. Hos oss finner du en oversikt over lokale håndverkere i ditt nærområde, slik at du kan lett få hjelp til å forlenge levetiden på det som betyr noe for deg.

Lær hvordan du kan reparere ting - eller finn lokale reparatører. Besøk tavarepådetduhar.no.

Informasjonsansvarlig
Silje Østerbø
silje@naturvernforbundet.no

Støttespillere
Image      Image      Image

Image               Image

Jørgen Hovind frakter utstyr_GOPR0232

Fornøyd med el-sykkel

07.12.2015

200 testet el-sykkel i en uke det siste året. 105 delte erfaringene sine med oss. 1 vant gavekort på 1000 kr.

Sotrasambandet(1)

Reagerer på tung veisatsing

26.11.2015

Naturvernforbundet Hordaland reagerer på at reguleringsplanen for Sotrasambandet legger opp til en tredobling i veikapasiteten i området. Les uttalelsen her.

12232721_1185879514760660_3887208325024732227_o

Norge som grønt batteri?

20.11.2015

Kan Norge være et grønt batteri for Europa, og i så fall, uten at det går på bekostning av naturmangfold? Må klima gå på bekostning av naturmangfold og motsatt? Dette var spørsmål som ble diskutert på Naturvernforbundet Hordalands månedlige Naturlig Onsdag på Litteraturhuset fjerde november.