Høyre foreslår delvern av Øystesevassdraget

31.05.2009:

- Naturvernforbundet ønsker primært vern av hele Øystesevassdraget i Hordaland, men er glade for at Høyre nå foreslår vern av den øvre delen. Vi håper regjeringspartiene følger opp og stemmer for Høyres forslag, sier Lars Haltbrekken, leder i Norges Naturvernforbund.

• Uttalelse i forbindelse kommunedelplan for Sysendalen og Hjølmo

23.03.2004:

Bergen Turlag og Naturvernforbundet Hordaland (NVH) viser til debatten som pågår rundt revisjon av arealdel til kommunedelplanen for Sysendalen og Hjølmo. Bergen Turlag er Vestlandets største friluftslivorganisasjon med nærmere 19.000 medlemmer. Naturvernforbundet Hordaland er fylkets største natur- og miljøorganisasjon. For å ivareta hensynet til friluftslivet og natur og miljø vil vi gjerne komme med noen kommentarer til kommunedelplanen for Sysendalen og Hjølmo.

• Vil ha ministeren med på padletur

17.06.2003:

Miljøvernminister Børge Brende må verna Rylandsvassdraget, meiner Naturvernforbundet Hordaland. Tom Sverre Tomren ber miljøvernministeren med på padletur i vassdraget.

• Planarbeid for Stongafjellet

04.04.2003:

I et brev til Askøy kommune uttrykker årsmøtet Naturvernforbundet Askøy bekymring for den omfattende utnyttelsen av Stongafjellet som er planlagt. Stongafjellet er et verdifullt utmarksområde både for friluftsliv og dyreliv.

Naturvernforbundet Hordaland
Bryggen 23, Jakobsfjorden 4. etasje, 5003 Bergen