• Stans vannskuterslippet

Folk, fugl og fisk kan gå en støyende sommer i møte. Regjeringen har sluppet vannskuterne løs på strandsonen vår

Aktuelt og nyheter

0090124 - Oseberg field centre - Photo Harald Pettersen - Statoil
Regjeringen lyser ut over 100 blokker for olje og gass

Oljegalskapen fortsetter

21.06.2017

– Ettertiden vil dømme Regjeringens oljepolitikk hardt, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet, etter at Regjeringen i dag lyste ut over 100 nye blokker for utvinning av olje og gass.

14411303400_391ae45c02_o

Nasjonal transportplan – hva nå?

19.06.2017

Norge skal asfalteres i et høyere tempo enn noen gang. Regjeringens nasjonale transportplan (NTP) betyr fortsatt sterk tilrettelegging for personbiler og lastebiler. Det er akkurat det motsatte av det vi trenger, skriver Naturvernforbundets Holger Schlaupitz.

Maren_høst14_L
Regjeringens klimamelding:

Ingen nye utslippskutt

16.06.2017

Dagens klimamelding inneholder ingen nye utslippskutt. - Dette er ikke hva verden trenger og ikke hva Parisavtalen ber oss om. Nå må høstens stortingsvalg blir et klimavalg slik at luften vi puster blir renere, vi tar vare på den fantastiske naturen vår og gatene i byene fylles av folk og sykler i stedet for biler, sier Maren Esmark, generalsekretær i Naturvernforbundet.