• Lær deg vårfuglene

Har vårfuglene kommet der du bor? Her kan du lære å kjenne igjen fuglelydene!

Aktuelt og nyheter

DSC_2216_fotoEinarHellandBergercrop

- Fortsatt et fossilparti

22.04.2017

Arbeiderpartiets landsmøte gikk i dag inn for at områdene utenfor Lofoten skal kunne åpnes for oljevirksomhet. - Arbeiderpartiet er fortsatt et fossilparti, som er villig til å risikere verdens siste store torskestamme på oljeindustriens alter, konstaterer lederne i Naturvernforbundet, Natur og Ungdom og Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja.

Fellesbilde sykkel og trening
Hverdagsreiser

Bli med på "Sykle til jobben"!

09.04.2017

19. april starter Sykle til jobben-aksjonen, som arrangeres for 44. gang. Naturvernforbundet støtter opp om aksjonen. Målet er å få flere i aktivitet og til å velge en aktiv reisevei. I fjor var det nesten 30 000 deltakere, hvor mange blir det i år?

E6 og Østfoldbanen ved Hølen i Vestby Foto Leif Harald Ruud

Lyspunktene nulles ut av mer motorvei

06.04.2017

Regjeringen har i dag lagt fram den nye nasjonal transportplanen (NTP), som skal gjelde helt fram til 2029. Planen må derfor vise hvordan transportsektoren skal omstille seg, i tråd med Paris-avtalen og andre internasjonale natur- og miljøforpliktelser.

Folkefest lofoten

Bli med på Folkefest i Lofoten!

05.04.2017

Sammen med Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja og Natur og Ungdom inviterer vi til Folkefest lørdag 5. august i Svolvær. Sammen skal vi vise hvor stor og bred den folkelige motstanden mot oljevirksomhet utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja er, og vi håper du blir med!

Silje Ask Lundberg (2)

Gledelig med reduserte utslipp – men langt fra mål

29.03.2017

I dag presenterte regjeringen, med samarbeidspartnerne, nye framskrivninger av klimagassutslippene frem mot 2020 og 2030. – Det er gledelig at utslippene ser ut til å reduseres de neste årene, men det skulle bare mangle. Vi er fortsatt langt fra målet som er satt for 2020 gjennom klimaforliket. Dette er ikke en styrking av klimaforliket, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

11156_en_fremtid_du_ikke_vil_ha_v14_med_lyd_GRADING (0-01-35-18)

Klimafilm med SKAM-stjerne

28.03.2017

Thomas Hayes, kjent som William i SKAM, spiller hovedrollen i den nye klimafilmen "Fuck Fossils". Filmen er basert på en rapport fra Naturvernforbundets fylkesleder i Hedmark.

Samarbeidspartnere