Hverdagsreiser

Bli med på "Sykle til jobben"!

19. april starter Sykle til jobben-aksjonen, som arrangeres for 44. gang. Naturvernforbundet støtter opp om aksjonen. Målet er å få flere i aktivitet og til å velge en aktiv reisevei. I fjor var det nesten 30 000 deltakere, hvor mange blir det i år?

Konkurransen gjennomføres årlig og er en fin måte å samle alle kolleger til en felles aktivitet, som er både miljøvennlig og sunn. I år er temaet den norske hverdagssyklisten, og aksjonen har som formål å vise fram alle typer syklister på alle typer sykler i alle slags klær. Sammen skal vi få enda flere ut på sykkel og bygge den norske sykkelkulturen. I aksjonen kan absolutt all aktivitet registreres, og aksjonen er for alle. Du kan registrere på www.sykletiljobben.no eller via appene Endomonodo og Strava.

Konkurrere internt på arbeidsplassen, mot andre bedrifter og ikke minst – deg selv

Sykle til jobben-aksjonen handler først og fremst om fellesskapet, gleden og moroa vi har sammen. Og ikke minst, få mange ut av bilen og opp på sykkelen eller til fots, til glede for helsa og miljøet. Foruten å være gøy i seg selv kan alle vinne premier dersom de loggfører aktiviteten sin. Sykle til jobben trekker drøssevis av premier hver uke.

Stadig flere velger sykkel som en naturlig del av sine hverdagsreiser, og det å bruke sykkel på flere av de korte reisene har mye å si for for helsa di, miljøet og ikke minst  humøret. Så bli med på den tradisjonsrike aksjonen fra 19. april! Tråkk i vei, og lykke til!

Les også: Slik tester du en el-sykkel

Sett sykkelen i stand
Før du kaster deg på pedalene, bør du bruke noen minutter på å gjøre sykkelen klar. Her finner du noen gode tips.

På Naturvernforbundets "Ta vare på det du har"-sider finner du flere tips og oppskrifter på hvordan du kan gjøre enkle reparasjoner selv.

Les også våre tips til hvordan reisene dine kan bli mer miljøvennlige.