Styremøte

Referat- styremøte -25. januar 2021 - Teams

Presentasjonsrunde; vi tok en runde blant deltakerne på møtet utfra at vi hadde med et tilflyttet medlem Even Tømte, med på møtet. Fra styret: Bjørn Vagstein, Åse Kamben, Fred Kuyper, Åse Kamben, Martin Hansebråten og Ole Morten Fossli-referent.

PICT0005
Naturmangfold et kommunalt ansvar

Naturkampen (Sabima - Samarbeidsrådet for biologisk mangfold*)

Naturkampen gir landets 356 kommuner poeng basert på hvilke valg de har tatt innenfor ti utvalgte temaer som påvirker naturen. Vi har sett på resultatet for de seks Valdres kommuner. Tallene er basert på dataene for årene 2017, 2018 og 2019.

Anderse
Bokanmeldelse

Verden på vippepunktet

For 700 000 år siden fantes det en art, bestående av spredte bestander på noen hundre individer, som stort sett levde fredelig i et hjørne av Afrika. I dag teller arten 9 milliarder, og er i ferd med å forandre planeten fundamentalt. Arten det er snakk om er oss.

Blomstereng med mange presekrager
Slåttekurs

Slåttekurs for ungdom og unge voksne

17.06.2020 | Sist oppdatert: 17.06.2020

"Slå for livet - fra jord til jur til bord" Slåttekurs for ungdom og unge voksne 24.-26 juli Programmet er i samarbeid med Valdres Natur-og Kulturpark.

Røverkollen04
Coronavirus

Hva må vi gjøre når dette er over?

20.03.2020 | Sist oppdatert: 20.03.2020

Når statslederne sier at verden snart vil bli den samme igjen, så må vi håpe at det ikke stemmer helt. Vi må la mer av naturen være i fred. Det vil også være den sikreste måten å unngå epidemier på, ifølge flere forskere. Denne teksten er hentet fra en artikkel i nettavisa "Harvest" som gir tilgang til teksten for alle lesere. Vi oppfordrer folk til å lese dette.

Årsmelding 2019

Årsmelding 2019 Laget har per 18.januar 2020 108 medlemmer, som er en økning på åtte medlemmer.