Vinda

Vern av Vinda

30.10.2016 | Sist oppdatert: 30.10.2016

20 gode grunner for å verne Vinda:

Vannkraft

Vinda

19.10.2016 | Sist oppdatert: 19.10.2016

Referat av befaring Vinda 19.10.16. I dag 19. oktober ble det gjennomført en befaring av Vinda vassdrag i regi av Det Kongelige Olje- og Energidepartementet. Naturvernforbundet var representert med leder for fylkeslaget, leder for lokallaget og to styremedlemmer. Til sammen deltok ca. 30 personer i det innledende møte og selve befaringen.

Styremøte

Styremøte 27.09.16

Tilstede: Fred Kuyper, Torodd Lybeck, Bjørn Vagstein, Ole Morten Fossli-ref. og nytt engasjert medlem Kenneth Østgård.

Femti år med naturvern

Referat 50-årsjubileum NVO

28.08.2016 | Sist oppdatert: 28.08.2016

Naturvernforbundet i Oppland har feiret sitt 50-årsjubileum med en helg på Haugseter i Øystre Slidre fra fredag 26. til søndag 28. august. Det omfattet både en samling i lavvo med bål, kaffe og klimasanger, et fagprogram på lørdag med påfølgende festmiddag og tur for de som hadde anledning på søndag.

Vern av vassdrag

VERN VINDA!

28.08.2016 | Sist oppdatert: 28.08.2016

Medlemmer og venner av Naturvernforbundet i Oppland, samlet til jubileumsfeiring på Haugseter fjellstue i Øystre Slidre, vil oppfordre NVE om å avslå konsesjonssøknaden for Vinda, og la Vinda med sine verdier og kvaliteter bevares intakt for framtidige generasjoner.